Vásárlás a honlapon
Honlapom nem webáruház, ezért a kiválasztott termékeket nem megvásárolja, hanem az elkészítésüket megrendeli. Ha egy minta, forma tetszik, az elképzeléséhez igazítjuk. Kínálatom tartalmából adódóan jellemzően egyedi termékeket kínálok, így minden egyes megrendelés véglegesítéshez árajánlattételemre, majd annak elfogadására, vagyis személyes kapcsolatra is szükség van. Sok szeretettel várom az Ön egyedi igényeit. Bízom benne, hogy honlapom kínálata, és felhasználóbarát működése megkönnyíti Önnek a vásárlást, miközben könnyű áttekinthetőséget nyújt és sok időt spórol meg önnek. Készséggel állok továbbra is rendelkezésére telefonos segítségnyújtással és tájékoztatással is. Igény szerint szívesen felhívom önt, egy ön által megjelölt, önnek kedvező időpontban.
A megrendelés folyamata
A honlap termékbemutatásra szolgál és online megrendelési lehetőséget biztosít a Megrendelők számára. A honlapon a Megrendelő menük segítségével böngészhet. A termékek kategória-rendszerbe sorolva találhatók meg.
A fő kategóriákon belül kiválasztott termékkategóriákra kattintva áttekintheti a kategória valamennyi termékét a megjelenő képek alapján azokat megnézheti. Amennyiben részletes információkra kíváncsi, a képre vagy a szövegre kattintva egyaránt eljuthat az egyes termékekhez.
Az egyes termék oldalakon minden információt megtalálhat a termékről, amelyekkel választását és vásárlását minél inkább szeretném megkönnyíteni. A termékoldalon tájékozódhat az egyes termékek méretéről, színéről, anyagáról. Termékeim egyedi jelleggel láthatóak el. Kérheti a fotón láthatótól eltérő (méret, minta, szín, felirat) termékek elkészítését is. Sőt, Ön kérheti olyan termékek elkészítését is, amit a kínálatomban nem talált meg. Ilyenkor forduljon hozzám e-mailben: cilimezeskalacsai@gmail.com
Minden esetben, bármilyen kérdése felmerülne, szívesen állok rendelkezésére. Minden termékem élelmiszernek nem minősülő ajándék- és dísztárgy mézeskalácsból, egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaz. Az elkészült mézeskalács színben és díszítésben minimálisan eltérhet a képen szereplőtől.
Megrendelés:
A megrendeléshez nem szükséges magát regisztrálnia.
1. Megrendelés/Árajánlatkérés
A kiválasztott terméknél a „Megrendelés” feliratú gombra kattintva adhatja hozzá az árut a megrendelő/árajánlatkérő listára. A kívánt termék rendelési mennyiségét egyszerűen csak számmal írja be a kis négyzetbe vagy használja a plusz és mínusz gombokat, majd nyomja meg a „Megrendelés” gombot. Ekkor megjelenik egy értesítés, hogy a terméket sikeresen hozzáadta a megrendeléshez. Az üzenet mellett található „Megtekintés” gombra kattintva ellenőrizheti a megrendelés aktuális tartalmát. A vásárlás folyamán, az oldal jobb felső részén folyamatosan ellenőrizheti a megrendeléshez hozzáadott termékek darabszámát és árát. Itt van módja arra is, hogy a kiválasztott terméket eltávolítsa, az „Áttekintés” gombra kattintva megtekintheti a megrendelés aktuális tartalmát, a „Véglegesítés” gombra kattintva pedig megadhatja a kért adatokat, választhat a szállítási és fizetési módok közül, ezután elküldheti a megrendelését a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva.
Egyes termékek nem rendelhetők darabonként, csak szettben. Ez jól értelmezhető módon fel van tüntetve az egyes termékeknél.
A megrendelésnek ajánlott minimális összértéke 5000 Ft. Ez az értékhatár szükséges ahhoz, hogy a postára adás egyéb költségeit és ráfordításit is ki tudjam gazdálkodni a vételárból. A Weboldalon megadott árak tájékoztató jellegűek, melyek a megrendelés mennyiségétől, és a termék elkészítésének határidejétől változhatnak.
A termékek többségénél megadhatja saját elképzelését:
- méret
- minta
- szín
- felirat
- kívánt csomagolás, díszítő szalag
Ennek jelentős befolyása van árajánlatomban készített terv-, és termék ajánlatomra. Amelyik paraméterben nincsen határozott kérése, azt hagyja figyelmen kívül.
2. Ajánlattétel
Elkészítem önnek a személyre szabott árajánlatot melyet fotókkal esetleg egyedi mintadarabokkal mellékelek. Ennek az összeállításához szükséges lehet, hogy önt telefonon vagy e-mailben felkeressem. Adatai megadásával, ön hozzájárult ehhez. Elkészült árajánlatáról e-mailben kap tájékoztatót.
3. Megrendelés
Ajánlatom megtekintésével ön még módosíthatja a megrendelését.
Ajánlatom (esetleges módosítása után) elfogadásával Ön a “Megrendelés véglegesítésével” és számlázási, valamint szállítási adatainak a megadásával megrendelheti a „kosár” tartalmát.
Felhívom minden kedves vásárló figyelmét, hogy az internetes kereskedelemre vonatkozó jogszabályok értelmében, az áru megrendelése egyben fizetési kötelezettséget is keletkeztet a termék megvásárlására és átvételére, mivel a szerződés létrejön.
A Megrendelő felel az általa megadott adatok valóságtartalmáért, a Szolgáltató pedig biztosítja az adattévesztés, elírás, elütés, téves értelmezés miatti adatok helyesbítésének technikai lehetőségét annak a tudtomra adását követően. Megrendelés leadását, véglegesítését követően helyesbítés kérhető e-mailben, telefonon.
Telefonon történt megrendelést még nem tekinthetünk véglegesnek. Telefonon történt egyeztetést követően is az ön részére elküldött e-mailben küldött teendő alapján egyértelműen árajánlatunk elfogadásával és a számlázási és szállítási adatainak a megadásával, vagy ellenőrzésével véglegesítheti azt.
Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor azt egyértelműen elfogadta. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Megrendelő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A weboldal üzemeltető jelen szabályozás keretén belül és a honlapon megtalálható információk alapján a szerződéskötés előtt tájékoztatja a Megrendelőt a következőkről:
- a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről (előleg, termékleírások, megrendelés menete, fizetés, szállítás)
- termék ára (áraim alanyi ÁFA mentesek), járulékos költségek, postaköltségek, szállítási költségek, egyéb díjak
- a Készítő ajánlati kötöttségének idejéről és feltételeiről
- azokról az eszközökről, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják
- arról, hogy a szerződés az ÁSZF alkalmazásával, a megrendeléssel és a megrendelés elfogadásával írásbeli szerződésnek minősül, s ezen elektronikus iratokat a Szolgáltató az általános szabályok szerint megőrzi
- a szerződés nyelvéről: magyar nyelv
- a természetes személynek minősülő Megrendelő elállási jogáról
A megrendelés véglegesítése előtt a Megrendelőnek mindenkor joga és lehetősége van visszalépni, törölni és elállni az ügylettől.
A “Megrendelés” gombra kattintva a Megrendelő véglegesíti megrendelését, de megjegyzéssel is elláthatja a megrendelését, amely további jogi lehetőséget biztosít jogai gyakorlására vagy kötelezettségei teljesítésére.
Ezzel a Megrendeléssel elektronikus úton megköttetik a szerződés, mely a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, és amely szerződési nyilatkozatnak számít. A megrendelést követően a Megrendelő az általa megadott e-mail címre haladéktalanul visszaigazolást kap, és azt követően minden megrendelésének állapotában bekövetkező változásról, annak előrehaladtáról.
Az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége okozhatja. Az e-mailben történő visszaigazolás automatikusan megtörténik a megrendelés rögzítését követően.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Készítő a Megrendelőt lehetőség szerint mihamarabb, 24 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Az Internet szolgáltató hibájából nem megtörtént visszajelzésért a készítőt/weboldal üzemeltetőt felelősség nem terheli.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Megrendelő rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. A Készítőt a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
4. Teljesítés
A megrendelésének véglegesítését követően is folyamatosan kapcsolatban marad a készítővel.
- Ön díjbekérőt/számlát kap az előleg befizetésére
- a megrendelés teljesítéséről, a termék kiszállításának időpontjáról
- visszaigazolást kap előlegének beérkezéséről
- termék átvétele, postázása előtt fotót kap az elkészült termék(ek)ről
- értesítést kap a megrendelésének postára adásáról, kézbesítésének idejéről
- kézhezvételt követően kérem szíves visszajelzését a termék/termékek átvételéről
5. Számla és fizetés
Számla
Minden esetben a Készítő közvetlenül számlázik a Megrendelő felé. A Készítő papír alapú és/vagy elektronikus számlát állít ki, melyet minden esetben a Megrendelő rendelkezésére bocsát. Csomagszállítás esetén a csomagban mellékeli vagy e-mailben küldi, személyes átvétel esetén átadja a számlát a Megrendelőnek.
Fizetés
A honlapon a következő fizetési módokra van lehetőség:
- Utánvétel: A Készítő által megbízott szállítmányozó cég, az áruátvételt lebonyolító munkatársának fizeti ki a Megrendelő a rendelés teljes végösszegét készpénzben.
- Előre utalás: A Készítő bankszámlájára utalja át a Megrendelő a rendelés pontos végösszegét. A Megrendelő a megrendelés vételárának ellenértékét banki átutalással vagy bankszámlára történő befizetéssel történő megfizetése esetén a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül kell teljesíteni a Készítő bankszámlájára. Amennyiben 5 munkanapon belül a Készítő bankszámláján a vételár nem jelenik meg, a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszatartani és a vevőt értesíteni.
- Készpénzben a helyszínen: A Készítő által megjelölt átvételi ponton kerül sor a fizetésre készpénzben, amennyiben érvényes leadott rendelés érkezik a Honlapra, és személyes átvételre van lehetőség.
Amennyiben hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
6. Átvételi lehetőségek, Szállítás
A weboldalon kiválasztott és megrendelt termékeket az Ön választása szerint postán maradónak, postaponton átvehetőként, vagy a futárszolgálattal juttatom el Önhöz. A kiszállítás határideje a rendelés feladásától számított 3-5 munkanap.
Szállítási díjszabásom szerint szállítási és csomagolási díjat számítok fel, ennek hatályos díjai megegyeznek a Magyar Posta aktuális díjszabásában találhatókkal. Így végszámlám tovább számlázott szolgáltatást tartalmaz. A futárszolgálat munkanapokon, reggel 8 és délután 18 óra között kézbesít. Ennél konkrétabb, határozott időpontra történő szállítást sajnos nem tudok garantálni!
Amennyiben sem Ön, sem valamely családtagja nem tartózkodik otthon, akkor olyan címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot (pl. a munkahelyét). A Megrendelő köteles olyan létező címet megadni, ahol a fenti időpontokban elérhető, vagy ahol át tudják venni helyette a csomagot. Ha a futár mégsem talál a címen senkit, abban az esetben másodszorra is megkísérli kiszállítani a csomagot 24 órán belül. Ha a második kiszállítás sem sikerül, úgy a csomag letétbe kerül a helyi postára, ahol 5 munkanapon belül átveheti a termékeket.
Amennyiben ekkor sem tudja átvenni, és erről nem tájékoztatta az eladót, úgy a rendelés visszakerül a Szolgáltatóhoz, mely után a rendelés törlésre kerül. Ha a Megrendelő újbóli kiszállítást kér, abban az esetben a Készítő/Szállító további szállítási költségekkel terhelheti meg a rendelést, melyről minden esetben tájékoztatást ad a Megrendelőnek.
Amennyiben a Megrendelő sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Megrendelő kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Megrendelő kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Készítőnek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni amennyiben egyedi megrendelést teljesített.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Készítő/Szállító felelősséget nem vállal!
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8 és 16 óra között, a feldolgozás legkésőbb a megrendelést követő 48 órán belül megtörténik.
A Megrendelő megrendelése vételár ellenértékének banki átutalással vagy bankszámlára történő befizetéssel történő megfizetése az egyeztetésben meghatározott határidőig kell teljesíteni a Készítő/Szállító bankszámlájára. Amennyiben az a határidőig nem érkezik meg a Készítő jogosult a megrendelést visszatartani, erről a vevőt értesíti.
Általános Szállítói teljesítési határidő:
- Készletről szállításkor utánvétel esetén a megrendelés leadásától számított 2 munkanapon belül kerül postázásra
- Készletről szállításkor banki átutalás, illetve bankszámlára történő befizetés esetén a vételár jóváírását követő 2 munkanapon belül kerül postázásra
- Amennyiben a megrendelés nem készleten lévő termékre vonatkozik, és a teljesítés nem megoldható a fenti határidőben, úgy a Készítő és a Megrendelő egyedileg állapodnak meg a szállítási határidőről
A Szállító a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, a megegyezett időpontig a megrendelő, vásárló rendelkezésére köteles bocsátani (kiszállítani) a terméket. A megegyezett kiszállítási időpont előtti teljesítés esetén a Készítő / Szállító köteles értesíteni a Megrendelőt. A Szállító késedelme esetén a Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szállító a póthatáridőn belül nem teljesít, a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni. A Megrendelő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Készítő a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
Személyes átvételre van lehetőség bizonyos esetekben az előzetes egyeztetés alapján. Amennyiben a személyes átvételhez a készítőnek utazási költsége keletkezik, úgy szintén felszámolja a “szállítási és csomagolási díjat”. Személyes átvétel a készítő telephelyén, lakásán, a készítőt plusz költséggel nem terhelő helyszín esetén önt nem terheli szállítási díj.
7. Elállási jog
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az termékkel kapcsolatos kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a Fogyasztó jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Elállási nyilatkozat
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jogszabályban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetén, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetén, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.